Анохіна Т.В. слоган сайта
Главная » Статьи » Уроки

НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

Тема. Звуки [т], [т′]. Позначення їх буквами Тт («те»). Слова однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Опрацювання казки « Котик і Півник».

 

Мета: ознайомити учнів з буквами Тт («те»), їх алфавітною назвою та звуковим значенням;продовжувати робити звуковий аналіз слів із твердими і м’якими приголосними;  виробляти навички читання складів, слів з буквою т («те»); вчити читати текст діалогічної будови;

 розвивати логічне мис­лення, увагу, фонетичний слух, комунікативні уміння; сприяти розвитку  артикуляційно-вимовних умінь учнів.

виховувати доброзичливість та бажання допомагати іншим.

Обладнання: конверт із завданням, картки для складання звукових моделей.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

— Діти, сьогодні нам Поспішайко написав листа, але чомусь ре­чення в ньому недописані. Я читатиму початок, а ви скажіть, що забув написати  Поспішайко.

• Звуки бувають голосні і... (приголосні).

• Голосні звуки в схемі позначаються...

• Приголосні поділяються на... (тверді і м’які).

• Тверді позначаються...

• А м’які...

— Ще у конверті є краплини. Але чомусь в словах зникли всі голосні. Здогадайтесь, що за слова написані на краплинах.

 

 

(Калина, віник (вінок), коса, слива (слово), просо, поле, мак)

 

— Молодці, Поспішайко вдячний вам за допомогу.

IІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Виділення звука з вірша.

— Послухайте вірш і скажіть, який звук у ньому зустрічається найчастіше.

Тигр гарчить, гарчить тигриця —

Пролетіла низько птиця.

І смугасті тигренята

Шкірять гострі зубенята.

    2. Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні ми вивчимо букву, що позначає звуки [т], [т′]. Це буква т («те»).

 

3. Відгадування загадок. Складання звукових моделей слів-відгадок. Послідовне називання звуків у словах відгадках. Спостереження за вимовою звуків. Віднесення їх до приголосних, позначення фішками.

- Діти,давайте вимовимо [т] і поспостерігаємо, які органи мовлення беруть участь у вимовленні цього звука?

 

• Йде слідом за тобою:

Утікай — не утечеш,

Доганяй — не доженеш.

Що це? (Тінь)

Запис звукової моделі на дошці вчителем.

Висновок: у слові тінь буква т («те») позначає м’який звук [т′].

 

• Я йшов через площу і міст

На пошту відправити братові... (лист).

Запис звукової моделі на дошці учнем.

Висновок: у слові лист буква т позначає твердий звук [т].

 

• Міцний дзьоб він має

Комах з-під кори добуває. (Дятел)

Запис звукової моделі на дошці і в зошитах для читання.

Висновок: у слові дятел буква т позначає твердий звук [т].

  • Діти, а [т] голосний чи приголосний?
  • Діти, а він твердий чи м’який?
  • А якою фішкою він позначається?

Заучування фрази: «Буква т позначає два приголосних звука: твер­дий [т] і м’який [т′]».

 

 

 

4. Гра «Спіймай звук» (слід знайти слова, у яких зустрічається звук [т] або [т]).. Гра «Впізнай звук: твердий чи м’який»

— Я називатиму слова, якщо в них є твердий звук [т], ви пока­зуєте таку картку (–) , а якщо є м’який [т′] — то (=).

Торт, дерево, тісто, троянда, кіт, рідня, ластівка, лист, стіл, дятел, парк, літо.

Там, де трактор торохтить,

Тракторист давно не спить.

Від світанку до світанку

Оре він свою ділянку

5. Самостійний добір учнями слів із виділеним звуком в різних позиціях.

6. Аналітичні і синтетичні вправи із звуками [т], [т′] та з голосними.

- Діти, зараз я буду називати звуки, а ви їх вимовляйте злито [т], [а] –та,  [т′] [і] – ті,  [т], [о] – то, [т′] [а] – тя.

- Діти, зараз я буду називати склади, а ви назвете з яких звуків вони складаються (то, ту, тя)

7. Утворення складів типу злиття.

— Утворіть всі можливі склади з буквою т («те»).

 

 

Фізкультхвилинка.

V. Робота за Букварем.

  1.Ознайомлення з буквою «т» (те), її алфавітною назвою.

  2.Зіставлення великої і малої букв за формою і розмірами.

      Молоточок, молоточок,

      поможи забить гвіздочок!

  • Мною ви не заб’єте,

Я ж залізна буква Т!

Т – підставка в терезів

На одній стоїть нозі!

    3.Ознайомлення з місцем букви «те» у касі.

 

Фізкультхвилинка.

 

 

VІ. Вправи з читання.

1.Читання складів з буквою т («те») за букварем.

2. Читання слів за поданих в аналітико-синтетичній формі.

3.Звуковий аналіз слів телефон, літак, тюльпан з опорою на схеми в букварі.

4. Читання стовпчиків слів.

5.Опрацювання речення Кіт утік,поданого без поділу на склади. Читання цього речення у зворотному напрямі.

6. Розвиток мовлення.

- Ми вже читали, як можна по – різному звертатися до мами. А тепер прочитайте, як можна звертатися до батька.

7. Ознайомлення ще з одним омонімом – котики.

8.Опрацювання віршованої скоромовки про сорок.

9. Читання і виявлення в словах складів(злиття) ТА, ТО, ТУ.

VІІ. Опрацювання казки « Котик і Півник».

     1.Відгадування загадок.

  • Діти, послухайте загадки і скажіть хто до на ще завітав на урок.

*Чисто умивається, та рушником не втирається.(Котик)

*Сторожем не служить, а всіх рано будить.(Півник)

   2. Розгляд ілюстрації до казки.

 - До нас на урок завітали Котик і Півник.

 - З якої вони казки?

 - Сьогодні ми з вами уявно побуваємо в театрі. Сцена відкрита. Герої вистави перед вами. Розгляньте малюнок і скажіть про кого буде вистава?

- Хто гратиме у ній: дорослі чи діти? В які костюми одягнені герої?

- Прочитайте назву вистави. Чи знаєте ви цю казку?

3. Зразок читання тесту вчителем з завданням.

- Зараз я прочитаю, як діти грали у виставі, а ви запам’ятайте, які дійові особи беруть участь у розмові.

4. Підготовка до читання. Опрацювання важких слів.

Півник                Тимур                    вистава

Лиска                  Антон                    ставили

Коток                  Наталка                 стукала

5. Читання тексту ланцюжком.

6. Відтворення в пам’яті учнів змісту прочитаного.

- Яку виставу грали діти?

- Хто  які ролі виконував?

7. Підготовчі до читання тексту в особах.

- Чи хотіли б ви зіграти у виставі? Уявимо, що всі дівчатка – Лисички, а хлопчики – Півники.

- Якою була Лисичка?

- Як вона зверталася до Півника?

- Послухайте, як я читаю слова Лисички. Тепер всі дівчатка знайдуть і прочитають це речення.

- Що відповів Півник Лисичці? Послухайте, як я читаю слова Півника.

- З якою інтонацією треба читати ці слова? Усі хлопчики знайдуть і прочитають ці слова.

8. Розігрування вистави дітьми.

- Розпочинаємо виставу. Лисички, а потім Півники читають свої речення.

 

VI. Підсумоки уроку.

— Яку букву ви сьогодні вивчали?

— Які звуки позначає буква т («те») на письмі?

— Назвіть слова з буквою т («те»).

  • На якій виставі ми побували? Хто її головні особи?

 

Категория: Уроки | Добавил: tanuskakrykova (06.11.2016)
Просмотров: 527 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Меню сайта
Категории
Уроки [13]
Методика проведенния урокив
Сценарії свят [12]
Сценарії шкільних свят з повним описом проведення.
Документи [0]
Необхідні документи в початковій освіті
Вход на сайт
Поиск
Всего чел. на сайте: 5
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0

Новых сегодня: 0
Счетчики
Онлайн лист
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
<
Cегодня нас посетили