Главная » Статьи » Уроки |
Т е м а. Вивчення букви "це", звуків [ц], :[ц'] . Казка "Пригоди Цвірінчика і Цибулинки". Мета. . Вивчити нову букву і звуки, які вона поз¬начає. Вчити дітей артикулювати звуки [ц], [ц'], • розвивати фонематичний слух. Формувати навички читання, збагачувати, активізувати словник учнів,розвивати граматичний лад мовлення, зв'язне мов¬лення, пам'ять, інтерес до слова. Тип уроку: вивчення нової букви, звуків, які вона позначає, з використанням комунікаційно-інформаційних технологій. 0б л а д на н н я : мультимедійна дошка, комп'ютер, проектор. Хід уроку "Пригоди Цибулинки і Цвірінчика" • Цвірінчик. Над нашим городом пронісся рвучкий вітер. Він зірвав найменшу Цибулинку, під¬хопив нас обох і закинув далеко-далеко. • Я, горобчик Цвірінчик, не зміг захистити її, бо мої крильця ще слабенькі, щоб змагатися з вітром. • І ось тепер ми заблукали на березі річки, яку треба перейти, щоб знайти на другому березі стежку додому. • Місточок хиткий, ненадійний, без кількох колод, і ми можемо впасти у річку, якщо нам ніхто не допоможе. Якби всі хлопчики й дівчатка, що сидять у класі і бачать нас, назвали у наших іменах перший звук, то сталося б диво — з'явилася б перша колода на містку. Нумо, діти! Цибулинка, Цвірінчик. Який перший звук? (Першокласники хором відповідають: "Звук [ц]"). Цвірінчик . Ой, спасибі,любі діти. Ви впізнали нас. Рухаємося далі містком. Та знову перешкода. Допоможіть, друзі, подолати і її. Вимовте останні звуки у назвах цих предметів, порівняйте їх та позначте фішками. Цибулинка. - Так, діти, звук [ц] у слові палац — твердий приголосний, а у слові місяць [ц'] - м'який приголосний. Щоб правильно вимовляти [ц], треба напіврозтулити губи, язик підняти до верхніх зубів, а м'який [ц'] утворюється, коли піднімемо середню частину язика до середнього піднебіння. Де повітря натрапляє на перешкоду? Ще раз хором вимовимо [ц], [ц']. Тепер ми всі вміємо вимовляти ці звуки. Дякуємо вам, діти. Ви справжні товариші І ми завдяки вам ось-ось перейдемо місточок. Підтримайте і цього разу нас, будь ласка. Цвірінчик. Доберіть до малюнків звукові моделі слів. (Показ правильного варіанта). Зіставте свою роботу із зображеним на екрані. Молодці! Ми вдячні вам, хлопчики й дівчатка, за те, що допомогли нам перейти місток. Поспішаймо, разом з нами! Ну й розумники, ну й молодці! — заскрекотіла Сорока з берези, що росла біля річки. — Почекайте трішки. А ось мою загадку не відгадаєте. Цибулинка, Цвірінчик. Говори, говори. Ми спробуємо.. Сорока. Яке я задумала слово? ; : - Перший звук такий, як третій у слові коза,другий такий, як перший у слові абрикос,третій такий, як перший у слові їжак,четвертий, як другий у слові телевізор,а Останній звук такий, як останній у слові олівець. - Підкажу вам трохи. Я цього звірка бачу. Он він стрибає з лісової школи. Хто це? Хай і першокласники, які з вами працюють, подумають. • То яке я загадала слово? • Це – ….. • Цибулинка... Заєць. • Правильно, Цибулинко. Це -- заєць, зайчик, зайчатко. А дітки, які з вами подружились, відгадали? Молодці! • Заєць вискочив із кущів: • - Хто тут мене згадує? О, бачу своїх знайомих. Вітаю тебе, Сороко! Добрий день, Цибулинко, Цвірінчику! Я вас бачив на городі, де мені Капустинка дарувала іноді смачненького листочка. І у ваших іменах є нова буква, яку ми сьогодні вчили у лісовій школі й писали ваші імена. Ось велика і мала, букви Ц,ц (дістає з торбинки і показує). Сова, наша вчителька, казала, що у букви Ц є чотири частинки: дві вертикальні лінії внизу з'єднані горизонтальною, у кінці якої коротка вертикальна лінія, її назва — "Це". - На що схожа буква "це"? Хай нам підкажуть діти .А мені здається, що це бак з водою без кришки зверху. Ось я хочу щось цікаве показати. Ой, у мене з торбинки висипались склади з цією літерою. Допоможіть мені по порядку розмістити їх, щоб утворились слова це Ці- -ий -ка- кер- . ла- -кор -вий цу- це вран- -ку- -ня цег- -сун -мо (Усі складають слова). • Зайчик. Сороко, ти найбільше склала слів. Чи¬тай слова., які утворила • Сорока (читає). Цікавий, цукерка, цуценя, вранці. • З а є ц ь. Молодець! А ти, Цвірінчику, які слова прочитав? • Ц в і р і н ч и к. Вранці, куций. • З а є ц ь. А Цибулинка що знайшла і прочитала? • Цибулинка. Цегла, ласунка. • - А які слова ще утворили першокласники? Заєць. Мої друзі з лісової школи ще склали цу¬кор, кермо. • —А що це — кермо! (Горобчик підняв крило). • —Цвірінчик знає. Так, це російською мовою "руль". • А де він є?! • Якби у нас був автомобіль, то я б сів за кермо і ми б швидко приїхали на город. Мені ще треба чи¬тати "Буквар", а тоді я вам покажу стежку додому. Поки я сховаю з вами склади у торбинку, діти в кла¬сі зроблять фізкультхвилинку. (Фізкультхвилинка у класі). • Цвірінчик і Цибулинка. Зайчику, ми теж хочемо читати Буквар разом із першокласниками. • Заєць. Гаразд. Почнемо зі складів з буквою "це", що біля слів у стовпчиках на с. 110. ци ці; ца ця цу цо це ць; Заєць. У яких складах звук [ц], а в яких [ц']? Молодці усі. А тепер читаємо разом слова у стовпчи¬ках і пояснюємо кожне слово. • Зайчик. Центр (Що це?) • Цибулинка. Середина чогось — центр міста, стола тощо. • Слова у стовпчиках читають усі хором: цирк • 3 ай чи к. Це місце, де відбуваються вистави з клоунами, звірами, цікавими артистами. циркуль Цвірінчик. Це шкільне приладдя, яким креслять кола. (Показ малюнка). олівець Діти (хором). Це теж шкільне приладдя. Його ми знаємо всі. цілий 3 а й чик.. Він не поділений на частини . Цілий рік; цілий гарбуз тощо, місяць Цибулинка. Місяць може бути на небі -планета. Цвірінчик. І місяць у році — 12 місяців. Окраєць 3 ай ч и к. Я так зголоднів. Мені хоча б шматочок, скибку хліба, відрізану скраю. Це і є окраєць. мізинець Зайчик. Любі першокласники! Нумо, покажіть усі мізинчики., Заєць. Мододці! А тепер хто знайде у цих словах зайве слово і пояснить у чому ж воно зайве? Цибулинка (після паузи) "Цілий", бо всі слова відповідають на питання щ о ?, а це слово на яке питання відповідав дітки класу? - Хором скажемо! (Який ?) - Молодці! З а є ц ь. А далі читатимемо вірші. Я хочу зробити подарунок Капустинці - прочитати вірш напам'ять про синичок і суничок. Ось послухайте: Три синиці на ялиці Говорили про суниці. А суниці круглолиці визирали із травиці. І не знали, що синиці — це не ягоди, а птиці Цибулинк а. А що таке ялиці, суниці? За є ц ь і Сова говорила, що це хвойне дерево, як сосна, а шишки на ньому ростуть угору. Суниці — ягоди, схожі на полуниці, ростуть у лісі. • Професорка Сова запитувала нас: - Про що говорили синиці? • Що сказано про те, які суниці? • Звідки визирали суниці? • Що не знали суниці? • Діти, а ви даєте відповіді на ці запитання? • Будь ласка. • Щоб краще запам'ятати вірш, хором прочитаємо його з таблиці! Заєць. Хто вже запам'ятав? — Розкажемо вірш. Тепер можна йти в гості до Капустки. Рушаймо, Цибулинко, Цвірінчику! Я покажу вам дорогу! А вам, дітки, дякуємо за участь у казці. - Яку ж букву ви вивчили з нами? - Які звуки вона позначає? Всі хором. Дякуємо. До побачення. | |
Просмотров: 342 | |
Всего комментариев: 0 | |
Уроки
[13]
Методика проведенния урокив
|
Сценарії свят
[12]
Сценарії шкільних свят з повним описом проведення.
|
Документи
[0]
Необхідні документи в початковій освіті
|