Анохіна Т.В. слоган сайта
Главная » Статьи » Уроки

Урок природознавства
Тема уроку. Будова рослин. Рослини – живі організми.
Мета уроку: ознайомити учнів із зовнішньою будовою рослини, на прикладі дослідів довести, що рослини – живі організми, сформувати уявлення про значення кожного органа рослини, про особливості живлення і дихання рослин; формувати вміння логічно міркувати, правильно висловлювати свою думку; виховувати естетичні почуття.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: роздавальний матеріал – малюнок трав’янистої рослини з усіма органами; квітучі кімнатні рослини, матеріал до завдання « Поєднай відповідні частини », картки «Розгадай кросворд».
Хід уроку
І. Організаційна частина.

Знов лунає шкільний наш дзвінок,
Кличе усіх на цікавий урок.
- А тепер зручніше сідайте, починаємо урок.
ІІ. Хвилинка синоптика.
- Яка зараз пора року?
- Яке число?
- Тепло чи холодно надворі?
- Який стан неба?
- Яка температура повітря?
- Чи були сьогодні опади?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Фронтальне опитування.
- Заповни на дошці схему «П’ять царств живої природи».
2. Вправа « Мікрофон »
- Що відноситься до природи?
- Якою буває природа?
- Наведіть приклад неживої природи . Доведіть.
- Наведіть приклад живої природи. Доведіть.
- Що ви знаєте про культурні рослини?
- Що ви знаєте про дикорослі рослини?
- Чому рослини називають зеленим дивом Землі?
ІV. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати знайомство з рослинами, як живими організмами та вивчатимемо їх будову.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя з елементами бесіди.
- Усі рослини мають схожу будову. Кожна з рослин складається з частин, що називаються органами. Кожен орган має свою назву: корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням.
- Розглянемо малюнок, підпишемо назви органів.
- Але усі ці органи у різних рослин різні за розміром, формою, кольором (Розгляд малюнків).
2. Практична робота з проростками квасолі.
3. Розповідь учителя з елементами бесіди з метою формування уявлення про значення органів.
а) - Усі органи мають для рослини певне значення.
- Який орган з’являється при проростанні насіння першим? Чому саме корінь? Яке значення він має для рослин?
- Куди потрапляє вода, яку корінь всмоктує з ґрунту?
- Так яке значення має стебло для рослин?
б) Живлення рослин: I спосіб – рослини живляться поживними речовинами, які корінь всмоктує ґрунту; Цей процес живлення відбувається постійно: і вдень, і вночі. II спосіб – рослини самі утворюють поживні речовини – цукор і крохмаль – у своїх листках тільки на світлі з води і вуглекислого газу (тільки під дією сонячної енергії)
- Коли рослини виділяють кисень (вдень під дією світла)
- Коли рослини вбирають кисень (вночі)
- Якими органами рослини дихають (спеціальних органів дихання немає, дихають всіма органами, найбільше листками)
Квітка. У кожної рослини вона різна за розміром, формою і кольором. За допомогою кольору квіти приваблюють до себе комах, які запилюють їх.
Плід. Запилена квітка перетворюється на плід. Плоди також бувають різні за формою, розміром, виглядом. За допомогою насіння з плодів рослини розмножуються.
4. Робота за підручником. ( С. 107 -108 )
Читання і обговорення статті, малюнків.
5. Робота в друкованих зошитах. ( С. 39 )
VІ.Фізкультхвилинка.
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали – сіли, встали – сіли:
От уже й розвеселили.
Нумо всі, нумо всі!
Потанцюймо по росі!
VІІ. Закріплення та осмислення знань.
- Доведіть, що рослини частина живої природи.
- Чому рослини не можуть жити без сонячного світла?
- Доведіть, що рослини – джерело поживних речовин і кисню на Землі.
(Головне в процесі живлення рослин – те, що рослини запасають, «консервують» сонячну енергію, а потім передають її тваринам і людям разом із плодами, листям і стеблами. Споживаючи ці органи рослин, тварини і люди отримують поживні речовини і сонячну енергію).
- Як ви розумієте вислів: «Берегти рослини – зберегти життя на Землі?»
1. Гра «Так чи ні.»
- Корінь забезпечує живлення. Закріплює рослину в грунті.
- Стебло пересуває воду від кореня. Піднімає листя до світла.
- Від кількості листя залежить кількість плодів.
- Квітка – краса природи.
- Плід з насінням служить для розмноження.
2. Це цікаво.
• Найкоротші стебла – у водяних плаваючих рослин.
• Найбільші листки у нашій флорі – в лопуха.
• Найменша квітка – у ряски без кореневої, що вкриває стоячі водойми, не більше ніж головка голки.
• Різні рослини дають різну кількість насіння. Подорожник має до 14 тисяч насінин, а ромашка – до 100 тисяч.
• На півдні нашої країни росте дуже цікава рослина – огірок-порскач. Якщо доторкнутися до його стиглого плода, він ніби випльовує своє насіння з коробочки. Тому слід бути обережним, коли знаходишся біля цієї рослини.
VІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.
ІХ. Домашнє завдання.
Опрацювати статті підручника « Будова рослин », « Рослини – живі організми». ( С. 107 – 110 ).
Категория: Уроки | Добавил: tanuskakrykova (25.09.2016)
Просмотров: 307 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Меню сайта
Категории
Уроки [13]
Методика проведенния урокив
Сценарії свят [12]
Сценарії шкільних свят з повним описом проведення.
Документи [0]
Необхідні документи в початковій освіті
Вход на сайт
Поиск
Всего чел. на сайте: 5
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0

Новых сегодня: 0
Счетчики
Онлайн лист
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
<
Cегодня нас посетили