Анохіна Т.В. слоган сайта
Главная » Статьи » Уроки

Урок природознавства
Тема уроку. Зелене диво землі. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей.
Мета уроку: продовжити формувати поняття природа жива і нежива, уявлення про царства живої природи, значення рослин різноманітність рослин на землі, про види рослин; продовжити виробляти навички дослідницької роботи та спостереження; розвивати логічне мислення, виховувати естетичні почуття.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ілюстрації представників царств живої природи, гербарії малюнки рослин різних видів.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Хвилинка синоптика.
- Яка зараз пора року?
- Яке число?
- Тепло чи холодно надворі?
- Який стан неба?
- Яка температура повітря?
- Чи були сьогодні опади?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
1.Фронтальне опитування.
- Що таке ґрунт? (Верхній родючий шар землі, на якому ростуть рослини)
- Доведіть, що в ґрунті є повітря.
- Доведіть, що в ґрунті є пісок,глина.
- Доведіть, що в ґрунті є перегній.
- Доведіть, що в ґрунті є вода.
- Доведіть, що в ґрунті є мінеральні солі.
- Поясніть, яке значення має ґрунт на землі для тварин, рослин, людей.
- Розкажіть , як руйнуються ґрунти і як їх охороняти.
2.Тестова перевірка.
Гра: « Так » чи « ні ».
- Верхній родючий шар землі, на якому ростуть рослини, називається ґрунтом.
- Родючість – головна властивість ґрунту.
- Чим більше в ґрунті перегною, тим він бідніший.
- Грунт буде родючішим, якщо в нього вносити органічні та мінеральні добрива.
- До складу ґрунту входить лише пісок і глина.
ІV. Актуалізація опорних знань.
- Ми з вами закінчили вивчати неживу природу.
- Які саме предмети неживої природи ми вивчали ?(Сонце, вода, повітря, гірські породи, ґрунт).
- Що належить до живої природи?
(Відповіді дітей)

Створення на дошці схеми:


V. Вивчення нового матеріалу.
1.Розповідь учителя з елементами бесіди за таблицею.
- Усі живі організми вчені поділяють на 5 царств. Усі ці царства дуже різні, але між ними існує тісний зв’язок, також існує зв’язок між царствами живої природи і неживою природою. Перше царство живої природи, яке ми будемо вивчати – це рослини. Їх називають зеленим дивом Землі!
2.Проблемні запитання.
- Чому рослини так називають?
- Чи було б життя без рослин? Чому?
3.Інтерактивний метод . Гра « Мікрофон ».
- Де живуть рослини?
- Скільки живуть різні рослини?
- Чим відрізняються різні рослини?
- Які особливості різних рослин вам відомі? (відрізняються розміром, формою, будовою, способом життя, тривалістю життя).
VІ. Фізкультхвилинка.
Ми лісочком йшли,
Грибочок знайшли.
Нагнулись, піднялись,
У кошики поклали
І далі пішли.
Ми лісочком йшли,
Малину знайшли.
Дотягнулись, зірвали,
У кошики поклали
І далі пішли.
4.Це цікаво.
Найменшу квітку серед рослин України має водоплавна ряска. Діаметр її складає 0,5 мм .
Лісний горіх у 1,5 рази переважає за поживними речовинами м’ясо свині; у 3 рази – хліб; у 10 разів – молоко; в 13-14 разів свіжі яблука, груші.
Найстарішим деревом в Україні вважається 1300-річний дуб в урочищі Юзефін Рівненської області.
Є в Україні й рекордсмени за висотою – модрина в Рахові, яка в 140 років мала в висоту 54 м .
У селищі Верхня Хортиця росте 800-річний дуб, під яким, за легендою, стояли загони руських князів Олега та Святослава, відпочивали Б. Хмельницький, Т. Шевченко, І. Рєпін, М. Лисенко. Обхват його стовбура над 8 м. Цей велетень заввишки 36 м, діаметр крони 43 м.

5.Розповідь учителя: « Як люди розрізняють рослини».
6.Робота за підручником стор.(106-107).
7.Робота в зошитах.
8.Робота в групах.
- З’ясуйте, скільки видів рослин росте на шкільній клумбі. Рослин якого виду найбільше?
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Тести за індивідуальними картками.
- На які групи поділяються рослини?
• Водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні рослини, квіткові рослини.
• Водорості, мохи, квіткові рослини.
• Водорості, мохи, квіткові рослини.
• Водорості, хвощі, папороті.
- Назвіть рослини одного виду:
• Береза, дуб, липа.
• Ромашка лікарська, ромашка без язичкова, ромашка не пахуча.
• Пшениця озима, пшениця яра.
• Ожина, малина, терен, бузок.
VІІІ. Підсумок уроку.
ІХ. Домашнє завдання. ( Диференційоване )
1.Скласти розповідь на тему: « Рослини в моєму житті» 2. Намалювати квітку, яка найбільше подобається.
Категория: Уроки | Добавил: tanuskakrykova (26.09.2016)
Просмотров: 232 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Меню сайта
Категории
Уроки [13]
Методика проведенния урокив
Сценарії свят [12]
Сценарії шкільних свят з повним описом проведення.
Документи [0]
Необхідні документи в початковій освіті
Вход на сайт
Поиск
Всего чел. на сайте: 5
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0

Новых сегодня: 0
Счетчики
Онлайн лист
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
<
Cегодня нас посетили