Анохіна Т.В. слоган сайта
Главная » Статьи » Уроки

Урок природознавства
Тема уроку. Дерева, кущі, трав’янисті рослини.
Якими бувають дерева, кущі, трав’янисті рослини.
Мета уроку: поглибити знання учнів про дерева, кущі, трави;
їхні істотні ознаки; сформувати поняття: однорічні,
дворічні, багаторічні рослини; формувати вміння
порівнювати, виділяти істотні ознаки; виховувати
бережливе ставлення до природи.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: таблиці та малюнки із зображенням дерев, кущів,
трав’янистих рослин; хвойних і листяних; однорічних
дворічних, багаторічних рослин; гербарії цих груп рослин.

Хід уроку
І. Організаційна частина.
Девіз. Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно. Спитати хочеш - не гукай, а тільки руку піднімай.
ІІ. Хвилинка спостережень.
- Який сьогодні день?
- Чи помітили ви які дерева ростуть біля школи?
- Якою є сьогодні погода?
- Якими стали ранки?
ІІІ . Перевірка домашнього завдання.
1. Індивідуальне опитування.
Один учень малює на дошці схему будови рослини і підписує всі її органи.
Другий учень, користуючись саморобною таблицею встановлює значення органів для рослини. ( Додаток ).
2. Фронтальне опитування.
- Розповісти про схожість і різноманітність органів у деяких рослинах.
- Довести, що рослини – живі організми.
3. Тест.
Що закріплює рослину в ґрунті?
а) стебло б) листок в) корінь
Усі рослини мають тривалість життя:
а) різну б) однакову
Де утворюється цукор і крохмал?
а) у корені б) у листку в) у насінні
Коли рослини виділяють кисень у повітря?
а) вдень б) вночі
Що утворюється з квітки?
а) листок б) стебло в) плід з насінням

- Чи можна сказати, що якийсь з органів найголовніший?

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

1. Відгадування загадок.
У вінку зеленолистім, Квітка гарненька,
У червоному намисті Із сонечком схожа –
Заглядається у воду Краї біленькі,
На свою чудову вроду. Серединка жовта.
( Калина ) ( Ромашка )

Гарне дерево міцне,
Листя різьблене рясне.
А на гілочках крилатих
Буде жолудів багато.
( Дуб )
- Чи можна ці рослини об’єднати в одну групу?
- Чому?
- А на які групи можна поділити ці рослини?
V. Повідомлення теми і мети уроку.
Отже, тема сьогоднішнього уроку « Дерева, кущі, трав’янисті рослини». Розглянемо їхні істотні ознаки.
VІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Практична робота з наочністю.
1. Розгляньте малюнки. Визначте спільні ознаки цих рослин. Як назвати цю групу рослин?
2. Знайдіть на малюнках бузок, смородину, шипшину. Чи можна їх об’єднати в одну групу? За якою ознакою?
3. Розгляньте на малюнках фіалку, конвалію, ромашку. Як назвати групу рослин із м’яким соковитим стеблом?
Фізкультхвилинка.
Руки в боки, нахилились вперед,
Нахилились назад,
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло
Раз, два, три, чотири –
Набираємося сили.
Нахились, повернись,
До товариша всміхнись.
2. Робота з підручником.
- Прочитайте , що таке однорічні та багаторічні рослини; які рослини належать до них. ( С. 113 – 114 )
3. Розповідь учителя.
« Якими бувають рослини » .
( Розповідь побудована на основі малюнків).
4. Доповіді учнів про рослини із використанням власних малюнків.
5. Хвилинка ерудита. Розповідь про трав’янисті рослини.
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в парах.
Учні перевіряють себе за запитаннями, поданими в підручнику.
( С. 114 )
2. Пізнавальні завдання.
- Чи доводилося вам бувати в лісі? Не всі рослини однаково світлолюбиві. Як вони повинні розміщуватися в лісі? ( Світлолюбові рослини тягнуться угору,ростуть на галявинах. Ті рослини, які люблять тінь, ростуть під високими деревами).
- У тиху погоду листя на деревах не рухається, а на осиці воно тремтить. Чому?( Листя осики має довгий черешок).
- Сосну висаджують у піщаний грунт, бідний на перегній. І все ж сосна добре росте. Як ви гадаєте, чому? ( Сосна має дуже довге коріння).
3. Робота в зошиті.
Впиши в таблицю назви рослин.
Дерева Кущі Трав’янисті рослини


VІІІ. Підсумок уроку.
- Від якого органу залежить розподіл рослин натри групи?
- Від якого органу залежить розподіл рослин на хвойні і листяні ?
ІХ. Домашнє завдання.
- Опрацювати статті підручника: « Дерева, кущі, трав’янисті рослини»,
« Якими бувають дерева, кущі, трав’янисті рослини» ( С. 111 – 114 )
- З’ясуй, які дерева, кущі, трав’янисті рослини ростуть біля твого будинку?
Категория: Уроки | Добавил: tanuskakrykova (26.09.2016)
Просмотров: 331 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Меню сайта
Категории
Уроки [13]
Методика проведенния урокив
Сценарії свят [12]
Сценарії шкільних свят з повним описом проведення.
Документи [0]
Необхідні документи в початковій освіті
Вход на сайт
Поиск
Всего чел. на сайте: 5
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0

Новых сегодня: 0
Счетчики
Онлайн лист
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
<
Cегодня нас посетили